Ze względu na obostrzenia epidemiologiczne Starostwo Powiatowe od kilkunastu tygodni jest dostępne dla klientów droga mailowa, telefonicznie lub poprzez kontakt na E-PUAP. Nie oznacza to jednak, że interesanci nie mogą załatwić najważniejszych spraw. Wszystkie zapytania mieszkańców są realizowane w wyznaczonych ustawowo terminach.
‘’ Wydział Komunikacji i Transportu w okresie od 1 marca br. do 30 kwietnia wykonywał wszystkie zadania z zakresu obowiązków Wydziału ‘’ – Podkreśla Dyrektor Jarosław Bielecki.
Nie dawno, Rząd rozpoczął realizację 4 stopniowego odmrażania gospodarki. Dotyczy to również pracy urzędów, w tym Starostwa Powiatowego w Opocznie. Z zachowaniem środków bezpieczeństwa utworzone zostało stanowisko do przyjmowania i wydawania dokumentów w drzwiach Wydziału Komunikacji. Przyjmowane były wszelkie wnioski mieszkańców związane m.in. z rejestracją, wyrejestrowaniem pojazdów, wymianą dokumentów, wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami, transportem drogowym.
‘’ Wnioski także składane były w formie elektronicznej, poprzez dedykowaną skrzynkę podawczą na platformie PWPW, ePUAP, mailowo oraz tradycyjną pocztą i biuro podawcze urzędu. Pracownicy także odbierali bardzo duże ilości telefonów, odpowiadali na liczne maile, udzielali informacji. W tym czasie wydano aż 596 szt. dokumentów rejestracyjnych, uprawniających do kierowania pojazdami, 156 kompletów tablic rejestracyjnych dla pojazdów oraz 615 decyzji administracyjnych dotyczących rejestracji, wyrejestrowania, wycofania czasowego pojazdów oraz spraw związanych z uprawnieniami do kierowania pojazdami ‘’ -dodaje Dyrektor Jarosław Bielecki.
Ponadto realizowane są zadania z zakresu nadzoru nad organizacją ruchu drogowego na drogach powiatu opoczyńskiego, praw związanych z przedsiębiorcami prowadzącymi transport drogowy rzeczy i osób, publicznego transportu zbiorowego. Normalnie ( w rozumieniu realizacji wyznaczonych zadań ) działają również wszystkie inne wydziały, które czekają na kontakt mieszkańców.
W trosce o bezpieczeństwo wszyscy pracownicy Starostwa Powiatowego poddani zostali testom na obecność Koronawirusa. Jak podkreśla Starosta Marcin Baranowski, wyniki pokazują jak sumiennie w budynku na Kwiatowej 1a przestrzega się zaleceń Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
‘’ W dniach 7 -9 maja br. na Mój wniosek, po uzyskaniu zgody PPIS w Opocznie, wszyscy pracownicy Starostwa zostali przebadani na obecność wirusa i wszyscy mają wynik ujemny. Nie zamkniemy Starostwa. Jesteśmy zdrowi, w pełnym składzie i codziennie załatwiamy wiele spraw z którymi nasi mieszkańcy się do nas zwracają. Co prawda, nie ma bezpośredniego kontaktu z urzędnikami, ale urzędnicy pracują, wnioski są przyjmowane, bezpośrednio składane do Urzędu lub on-line. Po analizie przedstawionych sprawozdań przez dyrektorów wydziałów Starostwa, muszę stwierdzić, że ilość załatwianych spraw jest większa niż w innych miesiącach, gdy nie było epidemii. ‘’ -podkreśla Starosta Marcin Baranowski.
Podobna sytuacja ma się w związku z działaniem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Opocznie, którego biuro mieści się w budynku Starostwa.
‘’ Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie działa bez względu na sytuację epidemiologiczną, a wręcz zwiększyło zakres swoich obowiązków. Dyrektor Katarzyna Szymczyk nadzoruje prócz spraw bieżących – cała akcję ‘’ Powrót do Domu ‘’. To dzięki jej wsparciu mieszkańcy Domu Pomocy Społecznej w Drzewicy dostali tak wspaniałe wyprawki. Dziękuję za to wspaniałe zaangażowanie całego zespołu PCPR w tych niełatwych dla nas czasach. ‘’ -podkreśla Wicestarosta Maria Barbara Chomicz.
Starostwo Powiatowe będzie działać w obecnym trybie do 30 maja i jeśli sytuacja epidemiologiczną poprawi się, wróci do standardowego funkcjonowania z początkiem czerwca.