27 stycznia Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”.
Coraz więcej osób pobiera świadczenia na konto bankowe. Jednak część klientów w dalszym ciągu decyduje, aby wypłaty z ZUS otrzymywać w gotówce. Jak wskazują badania przeprowadzone przez ZUS wśród tych osób, taka decyzja wynika w dużej mierze z braku wiedzy o tym jak korzystać z rachunku bankowego, a szczególnie z bankowości elektronicznej. Dzięki kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” chcemy upowszechnić wśród klientów wiedzę na temat korzyści, jakie daje konto w banku i jak bezpiecznie z niego korzystać.
Chcemy, aby nasi klienci swobodnie i bez lęku korzystali z rachunków bankowych. Dysponowali swoimi pieniędzmi, nie narażając się na kradzież, oszustwa czy inne niebezpieczeństwa. Pobierali na konto swoje świadczenia, płacili rachunki oraz robili zakupy on-line. Wychodząc do sklepu czy apteki używali karty płatniczej. Bo rachunek bankowy jest bezpieczny i wygodny, a otrzymywanie świadczeń z ZUS na konto w banku pozwala na bezpieczny dostęp do nich, co jest szczególnie ważne w czasie pandemii.
W trakcie kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” chcemy pokazać naszym klientom, że korzystanie z konta bankowego i bankowości elektronicznej jest łatwe. Nasi klienci dowiedzą się:
• jakie korzyści daje posiadanie konta w banku,
• jak założyć konto bankowe,
• jak zmienić sposób wypłaty świadczeń w ZUS,
• o czym muszą pamiętać, gdy korzystają z konta bankowego przez internet.
Informacje te zapewnią bezpieczeństwo w świecie, w którym trudno obejść się bez internetu. Umiejętność korzystania z, bankowości elektronicznej i usług online ułatwia załatwianie codziennych spraw. Można załatwić sprawy w urzędach, robić zakupy, płacić rachunki czy kontaktować się z najbliższymi.
Wszelkie informacje dotyczące kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” znajdują się na stronie internetowej www.zus.pl