OPOCZNO
Pedagog mgr Dorota Wiktorowicz, psycholog mgr Patrycja Olędzka
I. Oferta tematyki spotkań z rodzicami i nauczycielami z zakresu profilaktyki – formy warsztatowe.
- Co mogę zrobić, żeby uchronić moje dziecko przed sięganiem po narkotyki czy inne środki odurzające? STOP uzależnieniom – warsztat 1-2 godziny.
- Jak radzić sobie z agresją innych? Co to jest asertywność? – warsztat 1-2 godziny.
- Przemoc i agresja – jak zapobiegać powstawaniu zachowań agresywnych – warsztat 1-2 godziny.
- Agresja – zmora naszych czasów. STOP agresji – warsztat 1-2 godziny.
- Przemoc i agresja – ich wpływ na wychowanie dziecka – warsztat 1-2 godziny.
- Bezpieczeństwo psychiczne – agresja werbalna, komunikacja rodzica z dzieckiem – warsztat 1-2 godziny.
- Przyczyny niepowodzeń szkolnych uczniów i sposoby radzenia sobie z nimi – stres i nerwice- warsztat 1-2 godziny.
- Czy dzieci lubią być bite? – warsztat 1-2 godziny.
- Nie dotykaj mnie, gdy nie mam na to ochoty – warsztat 1-2 godziny.
II. Oferta zajęć dla uczniów: pogadanki, warsztaty profilaktyczne – tematyka do uzgodnienia z wychowawcą.
III. Zajęcia grupowe dla dzieci zdolnych klas III-IV szkół podstawowych – trening twórczości; prowadzące pedagog mgr Dorota Wiktorowicz, psycholog mgr Patrycja Olędzka.
IV. Punkty konsultacyjne w szkołach: doradztwo zawodowe; prowadząca Patrycja Olędzka.
V. Oferta pogadanek dla rad pedagogicznych (D. Wiktorowicz):
- Uczeń z trudnymi zachowaniami w szkole:
- rozwiązywanie konfliktów w relacjach z dziećmi,
- budowanie strategii korygującej,
- umiejętności terapeutyczne nauczycieli,
- praca zespołów nauczycieli uczących w klasie.
- Przemoc w szkole:
- jak rozpoznać ofiarę i sprawcę,
- rozmowa z uczniem stosującym przemoc – „metoda wspólnej sprawy”,
- rozmowa z uczniem – „ofiarą prowokującą”, „ofiarą klasyczną”,
- metoda bez obwiniania,
- kontrakt z uczniem.
- Działania wobec uczniów – ofiar przemocy w szkole:
- - rozmowa z ofiarami przemocy,
- włączenie ofiar przemocy w aktywność klasową,
- stosowanie debriefingu (grupy dla ofiar przemocy).
Psycholog mgr Grażyna Miękus
- Punkty konsultacyjne:
- doradztwo zawodowe dla uczniów gimnazjum i liceum ogólnokształcącego (konsultacje indywidualne, warsztaty i pogadanki dla grup klasowych)
- Dyżur psychologiczny w szkołach w czasie tzw. dni otwartych.
- Spotkania tematyczne dla rodziców dotyczące problemów wychowawczych, np.:
„Jak budować autorytet rodzicielski?”
„Przygotowanie dziecka do radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych”
- Konsultacje dla nauczycieli w szkołach dotyczące aktualnych problemów edukacyjno – wychowawczych.
- Spotkania z młodzieżą klas maturalnych omawiające sposoby radzenia sobie ze stresem egzaminacyjnym.
Pedagog mgr Marta Milczarczyk
- Oferta zajęć dla uczniów:
- program profilaktyczny przeciwdziałania narkomanii „Wybieram życie:
- warsztaty profilaktyczne nt. uzależnień, przemocy (papierosy, alkohol, narkotyki, hazard, sekty).
- Prowadzenie Młodzieżowej Grupy Wsparcia działającej przy poradni.
- Oferta dla rodziców (pogadanki i prelekcje):
- jak rozpoznać czy dziecko sięga po środki psychoaktywne
- sygnały ostrzegawcze; skutki zażywania środków psychoaktywnych przez młodzież.
Pedagog mgr Katarzyna Banasik
- Warsztaty psychoedukacyjne „Szkoła dla rodziców i wychowawców”.
- Pogadanki dla rodziców i nauczycieli nt. jak pracować z dzieckiem dyslektycznym.
- Prezentacja dla rad pedagogicznych: „Konstruktywna konfrontacja jako sposób radzenia sobie z zachowaniami prowokacyjnymi uczniów”.
DRZEWICA
Pedagog mgr Urszula Kudyba
- zajęcia integracyjno – adaptacyjne w gimnazjum – kl. I,
- zajęcia zawodoznawcze – kl. III gimnazjum,
- zajęcia zawodoznawcze „Autoprezentacja” – kl. III liceum, kl. IV technikum,
- zajęcia z zakresu profilaktyki uzależnień „Nie truję się” – gimnazjum,
- zajęcia edukacyjno – profilaktyczne „Biorę odpowiedzialność” – kl. II gimnazjum,
- zajęcia wychowawczo – profilaktyczne „Zagrożenia nowej wiary – wpływ grup destruktywnych na młodzież” – uczniowie liceum, technikum,
- zajęcia edukacyjno – rozwojowe „Skuteczne techniki uczenia się i szybkiego czytania” – uczniowie gimnazjum,
- możliwość uzgodnienia innych tematów wg zapotrzebowania szkół i nauczycieli.
Psycholog mgr Monika Madej
- Zajęcia integracyjno- adaptacyjne w klasach I gimnazjum.
- Zajęcia zawodoznawcze w klasach III gimnazjum.
- Zajęcia ogólnostymulujące rozwój dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi.
- Badania wzroku wg programu „Widzę”.
Pedagog mgr Grażyna Chałubińska
I. Zajęcia profilaktyczno – edukacyjno – wychowawcze w klasach I-III szkoły podstawowej.
Klasa I
- Zajęcia integracyjno – adaptacyjne 2 godziny.
- Moje intymne części ciała. Dobry i zły dotyk. 2x 24 min
- Uwaga! Obcy. Nie wpuszczam obcych do domu. 2x 45 min.
Klasa II
- Moja rodzina – prawa, obowiązki i zadania członka rodziny 3x45 min.
- Czy „inny” znaczy „gorszy”? – przeciwdziałanie konfliktom w klasie.
- Co mam w środku? – umiejętność współpracy 2x45 min.
Klasa III
- Rozpoznajemy swoje i cudze uczucia – 2 godziny.
- Komunikacja społeczna – porozumiewanie się z ludźmi, przekazywanie i odczytywanie sygnałów niewerbalnych – 2 godziny.
- Dbamy o zdrowie – 2 godziny.
- Asertywność – uczymy się mówić NIE – 2 godziny.
II. Stres egzaminacyjny – sposoby radzenia sobie z nim: miniwykład, relaksacja; klasa VI, III gimnazjum i klasa maturalna.
III. Diagnoza ryzyka dysleksji dzieci 5-6 lat.
IV. Prelekcje tematyczne:
- Dojrzałość szkolna,
- Dziecko w cyberprzestrzeni,
- Dysleksja, dysorotografia, dysgrafia,
- Agresja – rozpoznawanie i przeciwdziałanie.
Zajęcia profilaktyczno – edukacyjno – wychowawcze w klasach IV-VI:
- współdziałanie
- samodzielność
- motywowanie
- rozwiązywanie konfliktów
- zdrowie
- agresja
- radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi
- stres
- bezpieczeństwo
- kreatywność
- obrzędowość.
Alina Minkina
- Przesiewowe badania logopedyczne dzieci 5 i 6-letnich
- Przesiewowe badania słuchu wg programu multimedialnego „Słyszę” dla uczniów kl. 0.
- Logopedyczne zajęcia pokazowe na terenie szkół i przedszkoli.
- Prelekcje dla rodziców na temat:
- „Wady wymowy – przyczyny i zapobieganie”
- „Rozwój mowy dziecka”
Zgłoszenia przyjmowane będą do końca września 2011r. drogą e-mailową, telefoniczną lub poprzez złożenie pisemnego zapotrzebowania na dany rodzaj zajęć - prosimy podać planowany miesiąc spotkania.