EKOLOGICZNEGO KONKURSU
FOTOGRAFICZNEGO
„ŚRODOWISKO W OBIEKTYWIE”
REALIZOWANEGO W RAMACH EDUKACJI EKOLOGICZNEJ POWIATU OPOCZYŃSKIEGO
PRZEZ ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH
W ŻARNOWIE
CHARAKTERYSTYKA KONKURSU
Konkurs będzie przeprowadzony z podziałem na dwie kategorie wiekowe:
I kategoria – uczniowie szkół gimnazjalnych
II kategoria – uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
W każdej kategorii wiekowej przewidziane są następujące kategorie tematyczne:
K - Krajobraz – obejmuje fotografie krajobrazów, gdzie motywem przewodnim jest woda
M – Makro - obejmuje fotografie, gdzie na pierwszym planie wyeksponowane są zwierzęta, rośliny oraz okazy przyrody nieożywionej,
W konkursie mogą wziąć udział uczniowie szkół z powiatu opoczyńskiego.
CELE KONKURSU
- podnoszenie poziomu wiedzy ekologicznej w oparciu o aktywne formy edukacji;
- podnoszenie wiedzy i świadomości ekologicznej na temat chronionych gatunków roślin oraz obszarów cennych przyrodniczo;
- promocja poprzez fotografię walorów przyrodniczo – krajobrazowych powiatu opoczyńskiego;
- poznanie środowiska najbliższego regionu;
- rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci i młodzieży w dziedzinie fotografii i przyrody;
PRZEPISY OGÓLNE
1. Organizatorem konkursu jest Zespół Szkól Zawodowych w Żarnowie. Osoba odpowiedzialna za organizację konkursu – Magdalena Polak
2. Konkurs jest adresowany do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
3. W konkursie mogą brać udział tylko fotografie dotyczące regionu opoczyńskiego.
4. Udział w konkursie jest bezpłatny i całkowicie dobrowolny.
5. Najlepsze prace w poszczególnych kategoriach zostaną nagrodzone.
PRZEPISY DOTYCZĄCE PRAC
1. Każdy autor może nadesłać na konkurs 2 fotografie cyfrowe o tematyce zgodnej z celami konkursu.
2. Fotografie powinny być przesłane w formie cyfrowej – w postaci plików komputerowych formatu JPG, o minimalnej rozdzielczości 1200x1600 pikseli na adres elektroniczny konkurs.zszzarnow@gmail.com
3. W treści listu należy wkleić poprawnie wypełnioną metryczkę zdjęcia.
UWAGA WAŻNE
Metryczka musi zostać wypełniona i wklejona w treści emaila. Zdjęcia nadesłane bez poprawnie wypełnionej metryczki zostaną zdyskwalifikowane.
4. Przesłane pliki nie będą zwracane.
5. Termin nadsyłania prac upływa 31.10.2010 r.
6. Zgłaszane prace nie mogą być retuszowane, zmieniane elektronicznie ani w żaden inny sposób.
7. Fotografie, na których będą znajdować się jakiekolwiek znaki, cyfry(np. daty) będą dyskwalifikowane.
8. Fotografie miejsc spoza regionu opoczyńskiego będą dyskwalifikowane.
10. Nagrodzone prace będą opublikowane na stronie internetowej szkoły i powiatu.
11. Po zakończeniu konkursu organizator będzie miał prawo do bezpłatnych publikacji fotografii w materiałach informujących o wynikach konkursu we wszystkich mediach, w formie drukowanej czy elektronicznej.
12. Organizator uzyskuje prawo do wielokrotnego umieszczania nadesłanych prac na konkurs w dowolnych wydawanych materiałach.
13. Nadesłanie pracy na konkurs stanowią jednocześnie deklarację, że:
- uczestnik jest autorem/autorką załączonych zdjęć;
- przyjmuje warunki Regulaminu Konkursu;
- wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą o Ochronie Danych Osobowych Dz. U. Nr 133. poz. 883;
- wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystanie przez Organizatora Konkursu nadesłanych zdjęć w dowolnym czasie i formie dla celów promocji Konkursu.
ZASADY OCENY I WYBORU ZWYCIĘZCÓW
1. Oceny zdjęć i ich wyboru dokona komisja wybrana na potrzeby konkursu.
2. Na ocenę końcową fotografii składać się będzie suma punktów otrzymanych przez fotografie od jurorów.
3. Każdy juror wybierze po 30 fotografii z każdej kategorii i przyzna wybranym pracom punkty zgodnie z punktacją z tabeli:
Miejsce Punkty Miejsce Punkty Miejsce Punkty
1. 100 11. 43 21. 23
2. 90 12. 41 22. 21
3. 80 13. 39 23. 19
4. 75 14. 37 24. 17
5. 70 15. 35 25. 15
6. 65 16. 33 26. 14
7. 60 17. 31 27. 13
8. 55 18. 29 28. 12
9. 50 19. 27 29. 11
10. 45 20. 25 30. 10
4. W każdej kategorii zostaną przyznane 3 nagrody główne i 5 wyróżnień.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin niniejszego Konkursu dostępny jest w siedzibie organizatora.
2. Decyzje Komisji są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
3. Przystąpienie do Konkursu oznacza akceptację jego warunków, wyrażonych w niniejszym Regulaminie.
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem rozpoczęcia Konkursu i obowiązuje do dnia jego zakończenia