Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
„Wysokie kwalifikacje zawodowe – szansą na atrakcyjną pracę”
W projekcie „Wysokie kwalifikacje zawodowe – szansą na atrakcyjną pracę” wzięło udział 105 uczniów/uczennic. Zajęcia prowadzone były w siedmiu grupach. Ankietę ewaluacyjną przeprowadzono trzykrotnie podczas realizacji projektu. Celem przeprowadzonych ankiet było: poznanie oczekiwań i potrzeb respondentów dotyczących dodatkowych zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z przedmiotów ekonomicznych oraz ocena realizacji w/w zajęć. Co dwa miesiące odbywały się spotkania ewaluacyjne, których celem było zapoznanie nauczycieli prowadzących zajęcia z wynikami przeprowadzonych badań oraz wypracowanie wniosków do wdrożenia w trakcie zajęć. Trzykrotnie sprawdzono wiedzę i umiejętności wszystkich uczniów/uczennic za pomocą testu diagnostycznego, sprawdzianu środkowego i egzaminu końcowego. Wszystkie w/w formy zostały przygotowane pod kątem standardów egzaminacyjnych i uwzględniały treści programowe odpowiednie dla poszczególnych grup. Dwukrotnie uczniowie/uczennice klas czwartych pisali egzamin próbny potwierdzający kwalifikacje zawodowe. Jego celem było sprawdzenie wiedzy i umiejętności uczniów/uczennic z przedmiotów zawodowych. Egzamin również został przygotowany pod kątem standardów egzaminacyjnych.
Na zakończenie w/w projektu został opracowany raport ewaluacyjny, z którego wynika, iż:
Na zakończenie w/w projektu został opracowany raport ewaluacyjny, z którego wynika, iż:
- 105 uczniów (63K i 42M) poszerzyło swoją wiedzę z zakresu ekonomii
- 63% uczestników (61%K i 66%M) otrzymało powyżej 70% punktów na egzaminie kończącym zajęcia
- 77% uczestników (68%K i 91%M) zajęć z klas IV zdecydowało się na podejście do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
- O 43 punkty procentowe wzrósł wskaźnik zdawalności egzaminu zawodowego
- 90% uczestników (93%K i 90%M) zaangażowało się we własny rozwój
- U 70% uczestników (78%K i 60%M) nastąpił wzrost pewności siebie
- U 70% uczestników (80%K i 57%M) wzrósł poziom samooceny i samoakceptacji
- Wyższe aspiracje zawodowe i osobiste – u 70% uczestników (71%K i 62%M)
Z opracowanego raportu ewaluacyjnego wynika, iż cele i rezultaty założone w projekcie zostały osiągnięte. Zajęcia spełniły oczekiwania wśród respondentów w stopniu dobrym i bardzo dobrym. Wszyscy uczniowie/uczennice dzięki udziałowi w zajęciach poszerzyli swoją wiedzę i umiejętności z zakresu ekonomii.